ג'יני - בית ספר למוזיקה: info@g-music.co.il , 0586-508-508

תקשורת עם התלמיד

איך להציע לתלמיד לעבור לשיעורים מקוונים?

  • להסביר שזו פלטפורמה מקובלת כבר הרבה שנים, ולמרות שהיא פחות נוחה לעומת פנים-אל-פנים – היא לגמרי יעילה ועובדת.
  • לכתוב באופן מפורש מה יהיה מחיר השיעור. שיעור מקוון יכול להרגיש כמו שירות/מוצר אחר, ומהניסיון שלנו – יש תלמידים שיחשבו שהמחיר יהיה זול יותר, לכן כדאי לתאם ציפיות מראש. אם המחיר כרגיל – לכתוב בעדינות שהמחיר לא ישתנה. הגיוני להחליט לתת הנחה למי שלא יכול לעמוד במחיר השיעורים הרגיל בגלל אובדן פרנסה בשל המצב.
  • להציע לנסות פעם אחת בלי מחוייבות להמשיך, כדי שהתלמיד יוכל להרגיש אם זה עובד לו.

הודעה לדוגמה – איך להציע לתלמיד לעבור לשיעורים מקוונים

היי יורם, מה שלומך?
ביום ראשון אני מעביר שיעורים כרגיל – אבל בצורה מקוונת, בשיחת וידאו.
זו פלטפורמה מקובלת כבר הרבה שנים. מעט מאתגר, ופחות נח לעומת שיעור פנים אל פנים, אבל לגמרי עובד ואפשרי!
(מחיר השיעור יהיה כרגיל).
בימים לא שגרתיים שכאלה – חשוב ונעים להמשיך איזשהו חלק מתוך השגרה שהייתה לפני הקורונה. וזו גם הזדמנות מעולה להשתפר בנגינה ולהשקיע בהתפתחות אישית שלך בתחום.
תרצה לנסות פעם אחת ולראות אם זה עובד לך?

תלמיד רוצה לנסות שיעור מקוון – מה הוא צריך להכין מראש? כדאי לשלוח לתלמיד לפחות יום לפני השיעור

  • חדר שקט בבית, עם קליטת אינטרנט חזקה. הכי טוב – מחשב מחובר עם כבל רשת. להגברת המהירות – כדאי לסגור במכשיר מראש את כל האפליקציות, ולוודא שאין בבית מישהו אחר שמעמיס על האינטרנט.
  • אוזניות עם מיקרופון, כדי לשפר את הסאונד, ושכל אחד ישמע רק את השני ולא את עצמו.
  • לוודא שיש אפליקציה מתאימה מותקנת. סדר עדיפות: זום, סקייפ, מסנג'ר (פייסבוק), ווטסאפ.
  • עדיף להשתמש במחשב (ולא טלפון), בעיקר כי המסך יותר גדול, המכשיר יציב יותר (מכל בחינה), ויש אפשרות לחבר לכבל רשת. אם משתמשים בטלפון – להשתדל להשתמש בסטנד לטלפון, כך שאפשר יהיה לשנות את הזווית בקלות במידת הצורך.
  • שימוש ב-2 מכשירים שונים במקביל לשיקול דעתכם. אין צורך בשיעורי פיתוח קול, גיטרה וכלים אחרים, כן שימושי בשיעורי פסנתר. בשני המכשירים תהיה שיחת וידאו, כאשר באחד תראו את הפנים אחד של השני, ובשני תראו את הידיים אחד של השני. לדוגמה, שיחת וידאו בסקייפ במחשב כדי לראות את הפנים של התלמיד, ושיחת וידאו במסנג'ר בטלפון כדי לראות את הידיים. אפשרות אחרת: להתחבר מ-2 מכשירים שונים למשתמשי סקייפ שונים, ולעשות שיחת ועידה. עדיף לא להשתמש בצילום סלפי, כי זה עושה מראה והכל נראה הפוך.

לדבר עם התלמיד בשיעור המקוון הראשון

  • בתחילת השיעור: בדיקת סאונד וזווית צילום. לוודא ששניכם שומעים טוב, בלי פידבק, ורואים אחד את השני בצורה טובה. אם משתמשים רק במצלמה אחת אבל קשה לראות גם את הפנים וגם את הידיים (לא רלוונטי בשיעורי פיתוח קול) – לנסות להעביר את המצלמה הלוך ושוב בין הפנים לבין הידיים, כדי להתאמן על התפעול.
  • בסוף השיעור: לשאול את התלמיד איך היה לו בפלטפורמה הדיגיטלית. כדי שתוכלו להשתפר בשיעורים הבאים, ולתת מקום לצרכים שאולי יעלו מכל תלמיד.

אתגרים

  • הזמן לא מסונכרן, יש דילאיי, אין איך לפתור את זה.

    • אי אפשר לנגן יחד. פיתרון: להקליט את עצמך ולשלוח, להגיד לתלמיד להפעיל את ההקלטה ולנגן יחד איתה.
    • אי אפשר לספור. פיתרון: לבקש מהתלמיד להפעיל מטרונום.

  • יותר קשה להדגים טכניקה

    • לתלמיד תהיה זווית ספציפית על הידיים שלך. פיתרון: לסדר זווית טובה על הידיים.
    • אי אפשר לתקן פיזית – להזיז את הידיים של התלמיד. פיתרון: הסבר מילולי + הדגמה ויזואלית.

  • אי אפשר לכתוב על דף

    • איצבוע. פיתרון: להגיד לתלמיד מה לכתוב.
    • סיכום שיעור. פיתרון: סיכום שיעור מצולם בסרטון וידאו / לשלוח טקסט/תמונה / שהתלמיד יכתוב.
    • שרטוטים וציורים. פיתרון: לצייר על דף במהלך השיחה ולהראות דרך מצלמת הוידאו / לצייר על דף ולשלוח תמונה.