ג'יני - בית ספר למוזיקה: info@g-music.co.il ,0586-508-502

המדריך המלא ללמידה בשיעורי נגינה מקוונים – שיעורי נגינה אונליין

שיעור מוזיקה אונליין – פיתרון מעולה לשעת קורונה

כבר הרבה שנים שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לקיים שיעורי מוזיקה פרטיים גם בלי להיפגש.
בימים כמו אלו, שיעורים אונליין זה הצלה של ממש.
ידוע שנגינה עושה טוב מכל בחינה, משמחת, יוצרת תקווה, מפחיתה חרדה, עוזרת לשמור על רוגע, עושה טוב לגוף ולנשמה.
אם התפנה לכם קצת (או הרבה) זמן – זו הזדמנות מושלמת להשקיע בעצמכם ולהתפתח בנגינה, אם יש לכם ניסיון ואם לא.

בגדול, שיעור פנים-אל-פנים הוא האופציה הטובה, הנוחה והיעילה ביותר.
אבל במקרים בהם זה לא מתאפשר או לא נח, מכל סיבה, שיעור מקוון יכול להיות פיתרון מעולה, ואפילו יש לו כמה יתרונות.
נתחיל בסקירה כללית של יתרונות וחסרונות, מייד אחרי בהמשך – טיפים מעשיים איך לעשות שיעורי נגינה מקוונים בצורה טובה.

יתרונות וחסרונות לשיעורי מוזיקה מקוונים

יתרונות:

  • חיסכון בזמן ההגעה אל המורה.
  • אתה "תרגיש בבית" גם בשיעור. כשאתה בא לשיעור מחוץ לבית שלך – אתה נמצא במקום אחר, יושב על כיסא אחר, בשיעורי פסנתר אפילו מנגן על כלי נגינה אחר. בשיעור מקוון אתה תרגיש יותר בנח לנגן במהלך השיעור, כי זה יהיה ממש כמו שאתה רגיל לנגן במהלך השבוע בבית.
  • המורה יראה אותך מנגן בסביבה הבייתית שלך, ויש לזה המון ערך. כך המורה יוכל לראות איך אתה מתארגן לנגינה בבית, אם אתה יושב על כיסא מתאים, לבדוק האם התנאים מתאימים לנגינה ומה כדאי לשדרג או לשנות.

חסרונות:

  • יש דילאיי לסאונד (ואין איך לפתור את זה לחלוטין). זה אומר שאי אפשר לנגן יחד עם המורה בו-זמנית, וגם שהמורה לא יכול לספור תוך כדי נגינה שלך. פתרונות אפשריים: לנגן עם מטרונום. המורה יכול להקליט את עצמו מנגן, לשלוח לך, ואתה תפעיל את ההקלטה ותנגן יחד איתה.
  • יותר קשה ללמוד טכניקה. לפעמים כדי להפנים טכניקה יותר טוב – עוזר שהמורה מדגים פיזית על הידיים, וזה לא אפשרי. פתרונות אפשריים: הסבר מילולי, הדגמה ויזואלית (לוודא שיש זווית טובה על הידיים של המורה).
  • אי אפשר לכתוב על דף. לפעמים במהלך השיעור המורה כותב – מספרי אצבעות על התווים, אקורדים, סיכום שיעור, ציורים ושרטוטים. פתרונות אפשריים: שהמורה יכתוב על דף וישלח תמונה, או יראה בוידאו מה כתב, או להגיד לך מה לכתוב – ואתה תכתוב.

טיפים מעשיים – איך לעשות שיעורי נגינה אונליין בצורה טובה:

  • וודאו מראש מה מחיר השיעור. סיכוי גבוה שמחיר שיעור מקוון יהיה זהה למחיר שיעור פנים-אל-פנים, אם אתם מצפים שהמחיר יהיה נמוך יותר – חשוב לבדוק את זה ולתאם ציפיות. אם המחיר יקר לכם – אתם יכולים לשאול את המורה בעדינות אם יתאים לו לעשות הנחה על שיעור מקוון, קחו בחשבון שאתם עשויים לקבל תשובה שלילית, אבל שווה לנסות.
  • חדר שקט בבית, עם קליטת אינטרנט חזקה. הכי טוב – מחשב מחובר עם כבל רשת. להגברת המהירות – כדאי לסגור במכשיר מראש את כל האפליקציות, ולוודא שאין בבית מישהו אחר שמעמיס על האינטרנט.
  • אוזניות עם מיקרופון, כדי לשפר את הסאונד, ושכל אחד ישמע רק את השני ולא את עצמו.
  • לוודא שיש אפליקציה מתאימה מותקנת. סדר עדיפות: זום, סקייפ, מסנג'ר (פייסבוק), ווטסאפ.
  • עדיף להשתמש במחשב (ולא טלפון), בעיקר כי המסך יותר גדול, המכשיר יותר יציב (מכל בחינה), ויש אפשרות לחבר לכבל רשת. אם משתמשים בטלפון – להשתדל להשתמש בסטנד לטלפון, כך שאפשר יהיה לשנות את הזווית בקלות במידת הצורך.
  • שימוש ב-2 מכשירים שונים במקביל לשיקול דעתכם. אין צורך בשיעורי פיתוח קול, גיטרה וכלים אחרים, כן שימושי בשיעורי פסנתר. בשני המכשירים תהיה שיחת וידאו, כאשר באחד תראו את הפנים אחד של השני, ובשני תראו את הידיים אחד של השני. לדוגמה, שיחת וידאו בסקייפ במחשב כדי לראות את הפנים של התלמיד, ושיחת וידאו במסנג'ר בטלפון כדי לראות את הידיים. אפשרות אחרת עדיפה: להתחבר מ-2 מכשירים שונים למשתמשי סקייפ שונים, ולעשות שיחת ועידה ובה רואים על מסך אחד גם את הפנים וגם את הידיים. עדיף לא להשתמש בצילום סלפי, כי זה פועל בצורת מראה – כך שהכל נראה הפוך.
  • ניסוי שיחת וידאו עם חבר, כדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך, ולחסוך זמן מהשיעור.
  • בתחילת השיעור: בדיקת סאונד וזווית צילום. לוודא ששניכם שומעים טוב, בלי פידבק, ורואים אחד את השני בצורה טובה. אם משתמשים רק במצלמה אחת אבל קשה לראות גם את הפנים וגם את הידיים (לא רלוונטי בשיעורי פיתוח קול) – לנסות להעביר את המצלמה הלוך ושוב בין הפנים לבין הידיים, כדי להתאמן על התפעול.
  • להגיד למורה אם משהו לא עובד לכם טוב, גם במהלך השיעור וגם בסיכום שבסוף השיעור. אם זווית הצילום לא טובה, או אתם לא שומעים טוב… חשוב שיהיה נח ונעים.

דברו איתנו

אנחנו זמינים כרגיל לשאלות ולהתייעצויות בכל נושא ועניין מוזיקלי, כולל כמובן שיעורים מקוונים.
ואם אתם רוצים עזרה לבחור מורה – יש לנו מעל ל-100 מורים, נשמח לבדוק מי יכול להתאים לכם בצורה הטובה ביותר!
שיהיה המון בהצלחה והרבה בריאות.