ג'יני - בית ספר למוזיקה: info@g-music.co.il , 0586-508-508
בין הצלילים

מפגשי העשרה במוזיקה, חינם אונליין

המפגשים התקיימו בימי שני ב-20:30, אונליין ב-Zoom
מתחילת ינואר 2021 ועד סוף יוני
וצפויים להתחדש באוקטובר 2021
ההשתתפות LIVE חינם לגמרי, רק צריך להירשם
רוצה לוודא שלא יתפספס לך כשנחזור? הינה פרטים והרשמה (ללחוץ כאן)

לקבל הקלטות ולתמוך בפרויקט בתשלום

קודם כל – המון תודה!🙏 בזכותך אנחנו מצליחים להמשיך להפעיל את הפרויקט, ולהנגיש אותו בחינם לכל מי שרוצה! מודים לך מאוד על התמיכה והאמון.
לחיצה על הכפתור תוביל אותך לדף תשלום, בו אפשר לבחור האם לשלם ב-Bit או באשראי. קבלה תשלח אוטומטית למייל שלך.
לא מתאים לך Bit/אשראי? עבורנו אלו הדרכים הנוחות ביותר, אבל רוצים להקל עליך. אפשר לשלם גם דרך קבוצת הפייבוקס שלנו (ללחוץ כאן) או בהעברה בנקאית: בנק יהב (מספר 04), סניף 401 (רמת גן), מספר חשבון 110540, שם המוטב: ג'יני – אורי אלוני.
קשה לך לשלם כרגע? רק לגלול את הדף למטה.

נשאר לך רק לבחור – כמה הקלטות ושל איזה מפגשים בא לך לקבל?

כל הקורס או תמיכה כללית

4 מפגשים

מתי ואיך אקבל את ההקלטות?

מייד לאחר התשלום – מגיעים לדף ובו קישורים להקלטה, למצגת ולפלייליסט סרטונים ביוטיוב. בדף הזה יש אופציה להשאיר כתובת מייל – ואז כל הקישורים ישלחו מיידית אוטומטית למייל שלך. כדאי לדעת שגם בקבלה (שגם היא נשלחת אוטומטית למייל) יש קישור לפלייליסט סרטונים ביוטיוב, ובו יש קישורים גם להקלטה ולמצגת.

אני רוצה הקלטות, קשה לי לשלם

באנו להנגיש ידע מוזיקלי לכל מי שרוצה לקבל אותו, לא ניתן לכסף לעצור אותך!
זו תקופה קשה לכולנו, אין לך כרגע אופציה לשלם? הכל בסדר, אנחנו איתך.
נשמח להעניק לך במתנה ובאהבה הקלטות מהמפגשים, בתקוה שיעזור לך להתפתח וללמוד. ובלי קשר, מקווים שהמצב הכלכלי שלך ישתפר בהקדם ❤️

בא לך לתת משהו חזרה? זה בסדר, אנחנו בטוחים שעשית הרבה טוב בעולם עד עכשיו, מגיע לך לקבל חזרה.  בא לך בכל זאת לעשות משהו למען הפרויקט? אנחנו ממש רוצים לתת את המתנה הזו לעוד אנשים, עולים לך 3 מכרים שעשויים להתעניין לצפות בהקלטות? יתאים לך לשלוח להם המלצה אישית וקישור לדף הזה?

מפגש בודד – 30 ש"ח

אובר טונים

בין הצלילים

אובר טונים – צלילים עליים – פלז'ולט. קסמים במוזיקה! מובטח לכם שתהיו בהלם מוחלט.

  • פרטים נוספים

    על התופעה המרתקת ביותר בעולם המוזיקה, הנושא שמסביר כל שאלה מעניינת באמת, על שירת אובר טונים, שירה של 2 צלילים שונים בו-זמנית, איך אובר טונים באים לידי ביטוי בכלי נגינה שונים, ואיך משתמשים בהם לנגינה.

    למי זה מתאים?

    כל הרמות, מחסרי כל ניסיון ועד מוזיקאים מקצוענים.

    למי זה לא מתאים?

    מי שמכיר מקרוב את כל הנושאים שהזכרנו שם למעלה (וגם אז – יכול להיות להיות לכם נחמד!)
  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

ג'אז וקלאסי

כדי להכיר באמת מקרוב את 2 הסגנונות שהכי השפיעו עלינו.

  • פרטים נוספים

    בואו רגע נכיר את סבא וסבתא: ג'אז ומוזיקה קלאסית (מי לדעתכם הסבא ומי הסבתא?).

    למי זה מתאים?

    למי שרוצה להבין לעומק את הסגנונות האלה, גם דרך מילים תאורטיות – וגם דרך האוזן. מי שרוצה להיות מסוגל להקשיב – ולדעת מה הולך שם. למי שרוצה לראות מה קורה לסיגנון שהתפתח במשך 1,500 שנה, ואיך מוזיקה גורמת לחייך ולרקוד.

    למי זה לא מתאים?

    למקצוענים שמנגנים כבר המון שנים את שני הסגנונות, כל המאפיינים והמושגים לחלוטין ברורים להם, יצא להם להשוות בין קלאסי לג'אז ולראות את ההבדלים, ואין להם כח לצפות בשעה שלמה של ידע שכבר יש להם רק כדי לראות כמה סרטונים מגניבים שהם כנראה עוד לא ראו (מובן! מבטיחים שבהמשך יהיו המון מפגשים שכן רלוונטים גם לכם!)

     

     

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

רוק ופופ

מה ההבדל ביניהם ומה קורה היום במוזיקה.

  • פרטים נוספים

    במפגש הזה ננתח את השירים ברדיו! רוק'נרול, סוגי רוק (למשל פרוגרסיבי) ופופ, נשווה ביניהם, נדבר על מאחורי הקלעים, ונצפה בכמה סרטונים – חלקם היסטורים, חלק היסטרים, וחלקם גם וגם

    למי זה מתאים?

    האמת? לדעתנו לכולם, כל הרמות, ממוזיקאים ועד אוהבי מוזיקה שלא מנגנים.

    למי זה לא מתאים?

    מי שיש לו התנגדות חזקה לז'אנרים האלו, לא רוצה להאזין להם ולהבין אותם יותר לעומק.

     

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מוזיקה ערבית

על רבעי טונים, 40 סולמות שימושיים, ושיר באורך שעה וחצי.

  • פרטים נוספים

    הכרות מקרוב של סגנון מוזיקלי שכל כך שונה מרוק, פופ, קלאסי וז'אנרים אחרים. נתרגש מאלמנטים שאולי בחיים לא שמנו לב אליהם, נאתגר את עצמנו לחשוב ולהקשיב בצורה שונה. נדבר על ונקשיב לדברים כמו מקאם ראסט, תאקסים, מאוול, טטרקורדים, סמאעי ת'קיל ועוד (ועוד – הכוונה "ועוד" כמו "וכו'", אבל כן, נקשיב גם לכלי נגינה שקוראים לו "עוד").

    למי זה מתאים?

    לאנשים סקרנים שרוצים ללמוד גם מהאוזן וגם מהראש, ולא מפחדים להתעסק בסגנון שלא מוכר להם, או אולי כן מוכר – אבל יש להם דעה קדומה שלילית לגביו.

    למי זה לא מתאים?

    מי שמכיר את הסגנון ממש לעומק (נגיד, מכיר את כל המושגים שכתבנו למעלה), ומי שלא מעניין אותו לנסות להכיר ולהתחבר לסגנון הזה.

     

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מוזיקה לטינית

למה כל כך כיף לרקוד למוזיקה הזו, ומה הופך אותה לכ"כ חושנית?

  • פרטים נוספים

    בעולם רדום – אנחנו נרקוד, נמחא כפיים וכמובן בעיקר ננתח לעומק את המוזיקה הכי מעוררת ומדליקה שיש! נתמקד בסלסה, בוסה נובה… וגם מוזיקה אפריקאית!

    למי זה מתאים?
    לכל הרמות, מכאלו שלא ניגנו/שרו מעולם – ועד לנגני/רקדני סלסה מנוסים!

    למי לא מתאים?
    החלק של הבוסה נובה עשוי להיות בסיסי עבור מי שמנגן את הסגנון כבר הרבה שנים, אבל החלקים האחרים מתאימים ממש לכל נפש סקרנית.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מוזיקה סינית והודית

כנראה החוויה המוזיקלית הכי מסעירה שתחוו בשנה הקרובה.

  • פרטים נוספים

    כל כך מפתיע ושונה מהמוזיקה שאנחנו רגילים אליה!

    מה יהיה שם?
    מוזיקה סינית קלאסית (בני האן), מוזיקה צפון הודית קלאסית (הינדוסטאנית) ומוזיקת "קונקול" מדרום הודו (קרנטית).

    למי מתאים?
    כל הרמות – גם מוזיקאים וגם חסרי כל ידע מוזיקלי. כל מי שסקרן ללמוד ולהכיר תרבויות מוזיקליות אחרות.

    למי לא מתאים?
    מי שמכיר מאוד מקרוב את 3 התרבויות המוזיקליות של סין, צפון הודו וקונקול, ומי שלא מעניין אותו ללמוד על תרבויות מוזיקליות אחרות.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

קיצור תולדות המוזיקה

סידרנו לכם סיכום של 2000 שנה בשעה אחת.

  • פרטים נוספים

    מפגש עשיר בסגנונות ועמוס במיוחד בידע, יעיל ומנצל את הזמן למקסימום.

    מה יהיה שם?
    נדבר ונקשיב למוזיקה מהתקופות השונות במוזיקה הקלאסית מערבית (ימי הביניים, רנסאנס, בארוק, קלאסי ורומנטי. לגבי מוזיקה מודרנית – שבוע הבא). נעקוב אחרי אופן התפתחות מרקם הקולות לאורך ההיסטוריה – למשל איך הגיעו לעולם האקורדים? ונסביר המון מושגים חשובים בהקשר הזה.

    למי זה מתאים?
    לכל הרמות (מוזיקאים וכאלו שלא ניגנו מעולם). למי שרוצה לצלול לעומק המוזיקה הקלאסית, להבין אותה יותר ולהבין איך להקשיב לה.

    למי זה לא מתאים?
    למי שברורים לו לגמרי מושגים כמו אורגנום (מקביל/חופשי) ובס ממוספר, למי שמכיר היטב את המאפיינים של כל 5 התקופות הראשונות במוזיקה הקלאסית המערבית, למי שאין שום רצון לנסות להתחבר למוזיקה הקלאסית.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מוזיקה מודרנית

אתם תתלהבו, תתעצבנו ותהיו מופתעים מאוד.

  • פרטים נוספים

    מי מפחד ממוזיקה מודרנית? הרבה אנשים נרתעים ממנה! אבל יש שם דברים מדהימים, גם בצלילים וגם ברציונאל שמאחורי. ניקח שעה אחת להתרשם, להבין מה קורה שם ואיך להקשיב למוזיקה הזאת.

    מה יהיה שם?

    נדבר ונקשיב למוזיקה מודרנית קלאסית-מערבית מ-120 השנים האחרונות, ונתמקד בזרמים כמו אימפרסיוניזם, סונוריזם, סריאליזם (ועוד כל מיני יזם).

    למי זה מתאים?

    כולם (מוזיקאים מקצועיים וכאלו שלא ניגנו מעולם). למי שסקרן לשמוע לאיזה דברים מטורפים, מעניינים ויפהפיים המוזיקה הקלאסית-מערבית הגיעה.

    למי זה לא מתאים?

    מי שיודע שלא יצליח לבוא עם ראש פתוח. וגם מי שמכיר מאוד מקרוב את המוזיקה המודרנית ומילים כמו דודקפוניה, פוטוריזם ודאדאיזם (יש פה מישהו כזה?).

     

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

הגאונות של באך

מה הופך אותו למלחין הגדול ביותר שהיה בהיסטוריה?

  • פרטים נוספים

    באך בפורים! (או פורים בבאך?) 😁

    מה יהיה במפגש?
    מה הופך את באך למלחין הגדול ביותר בכל הזמנים, מה לעשות כדי להצליח באמת להקשיב ולהבין את המוזיקה שלו (לא פשוט עבור אנשים מתקופתנו!), איך לשלב צלילים צורמים בצורה מעודנת, איך לפתח מוטיב בצורה מקסימלית… וגם נתעסק ביצירות שנחשבות מהחשובות ביותר בכל הזמנים.

    למי זה מתאים?
    לכולם (מוזיקאים וכאלו שלא ניגנו מעולם), אבל מוזיקאים שלמדו קונטרה פונקט – בטוח שחלק מהמידע לא יהיה חדש בשבילכם.

    למי זה לא מתאים?
    מי שלא אוהב ולא מעוניין לנסות להתחבר לסגנון הקלאסי מתקופת הבארוק, מי שלא מעניין אותו לראות אינוונציה של באך מנותחת עם סטטיסטיקה מעמיקה במיוחד, ומי שמכיר מקרוב מושגים כמו דיסוננס מסוג שכן תחתון, קונטרה פונקט, הפסנתר המושווה, המנחה המוזיקלית.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

כלי נגינה

כלי נגינה מטורפים שלא היה לכם מושג שקיימים.

  • פרטים נוספים

    כמה גיטריסטים צריך כדי להחליף נורה? לא צריך להחליף, הם כבר יגנבו אור זרקורים מהזמרת.

    מה יהיה שם?
    בדיחות מוזיקאים נבחרות שאספנו מהמון מקומות במשך הרבה שנים (הולכים לצחוק באופן שוויוני על כל הנגנים בכל הכלים), להראות כלי נגינה מטורפים שדי בטוח לא הכרתם, ובעיקר ללמוד ולהכיר כל מה שחשוב לדעת בנושא כלי נגינה, הפונקציות המוזיקליות שלהם, משפחות כלי נגינה, תזמורת, ניצוח (גם נתנסה בניצוח בסיסי!), כלי טרנספוזיציה ועוד כמה דברים.

    למי זה מתאים?
    אנשים סקרנים שרוצים להכיר את עולם המוזיקה והמוזיקאים, כולל "מאחורי הקלעים", וכמובן להעמיק את הידע.

    למי זה לא מתאים?
    מי שמכיר מקרוב משפחות כלי נגינה, את גוף התזמורת (כל הכלים, המיקומים וכו'), יודע איזה סוגי קולות שניים אפשר לייצר, מה התפקיד של הבס, מכיר את יסודות הניצוח, ולא בא לו לשמוע מידע שהוא שולט בו בשביל להיחשף לכלי נגינה מטורפים שהוא בטח לא מכיר (נגיד, טרמין) ולשמוע בדיחות מוזיקאים.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

תווים

איך נראו התווים הראשונים בהיסטוריה ואיך הם התפתחו לשיטה המורכבת של היום?

  • פרטים נוספים

    מה יהיה שם?
    בלשנות מוזיקלית 🙂 כמה מפתחות יש, ולמה מפתח סול נראה דווקא כך? מאיפה הגיעו שמות הצלילים דו, רה, מי? מה היא תורת האבולוציה של התווים? איך נראים תווים של תופים? מה גאוני בתווים הסיניים? איך השימוש בתווים שינה את פני ההיסטוריה? וגם נעשה סקירה מהירה של הסימנים הגראפיים המקובלים בתיווי: קצב, דינמיקה, ארטיקולציה, קישוטים.

    למי זה מתאים?
    מי שהשאלות והנושאים שכתובים כאן למעלה מסקרנים אותו, ובכלל מי שרוצה להכיר את המוזיקה יותר מקרוב.

    למי זה לא מתאים?
    למי שיודע לענות על השאלות שכתובות כאן למעלה. מוזיקאים ותיקים – בטוח שחלק מהמידע מוכר וידוע לכם (יכול להבטיח שכל אחד יוכל ללמוד לפחות משהו אחד חדש, לשיקולכם).

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

כיוון

מסתבר שכל האקורדים בעולם מזוייפים ולא נשמעים נכון.

  • פרטים נוספים

    באמצע קורס באקדמיה למוזיקה, המרצה התחיל לענות על שאלה, ואז אמר: טוב, שמעו, זה כבר נושא מורכב, אם תרצו – בואו אליי הביתה ל-3 שעות – ואסביר הכל. אז קנינו בירה ובאנו, והיינו בהלם! קבוצה של מוזיקאים מגיל 0 שלא הכירה את הנושא הזה בכלל! הקלטנו את ההסברים וערכנו אותם למצגת מפורטת וברורה, ולמפגש באורך שעה, כך שיהיה כמה שיותר נהיר. גם למוזיקאים – אבל גם למי שאפילו לא מכיר את הדו, רה, מי.

    מה יהיה שם?
    נדבר על זה שכל האקורדים בעולם מזויפים, שהצליל "לה" נשמע אחרת בכל מקום ובכל זמן (גם היום!), שיש תקלה רצינית עם מעגל הקוינטות, נדבר על כוונון מושווה, מוזיקה ושיטות כוונון עתיקות ועוד.

    למי מתאים?
    מעולה למוזיקאים מקצוענים, ומתאים גם למי שלא יודע שום דבר על מוזיקה – אבל בואו מוכנים לספוג המון, וקחו בחשבון שאולי לא תבינו הכל. המפגש יתחיל מכמה דקות של "ישור קו" – הסברים על תיאוריה של מוזיקה.

    למי לא מתאים?
    המפגש הזה נותן ידע כללי שלא משרת את הנגינה וגם לא חושף סגנון חדש ואקזוטי, אלא פשוט ידע מרתק בעינינו, לא כולם מתעניינים וסקרנים…

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

שמיעה אבסולוטית

לא שמיעה ולא אבסולוטית, ואולי בכלל עדיף שמיעה יחסית?

  • פרטים נוספים

    לא שמיעה ולא אבסולוטית, ואולי עדיף שמיעה יחסית? כל מה שכדאי ומעניין לדעת לגבי שמיעה ותרגילים לפתח אותה.

    מה יהיה שם?
    רב המידע המעניין שקיים לאנושות על התופעה המטורפת שנקראת שמיעה אבסולוטית (מה זה, איך זה קורה, יתרונות וחסרונות, האם זו מתנה לנצח והאם זה אכן כוחות על?), סיפורים מדהימים על אנשים עם התופעה הזו, סרטונים עם ילדים שיש להם יכולות מדהימות, שיטות שמיעה נוספות, תרגילי פיתוח שמיעה – איך זה עובד ואיזה כדאי לבחור, ועוד.

    למי מתאים?
    כל מי שסקרן להכיר וללמוד, ומי שרוצה לפתח את השמיעה שלו ורוצה להבין מאיפה להתחיל.

    למי לא מתאים?
    מוזיקאים שיצא להם להתנסות בפיתוח שמיעה מכל הסוגים (סולפז', הכתבות מלודיות, מהלכים הרמוניים וכו') – כנראה שרב המידע יהיה לכם מוכר, למרות שדי בטוח שתמצאו גם פרטים חדשים עבורכם, ובתקווה נעזור לסדר בראש את המידע בצורה יותר מאורגנת.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

סולמות

סולם זה פלטת צבעים עם היררכיה, לא תרצו להכיר סולם בלוז?

  • פרטים נוספים

    מה יהיה שם?
    מה זה סולמות ולמה כדאי להכיר ו/או לנגן אותם, טונליות, היררכיה בין הצלילים, למה צריך 3 סוגי מינור, מעגל הקוינטות, איך נשמע סולם טונים שלמים, סולמות שמלחינים המציאו. נתרגל ונחדד את השמיעה: זיהוי סולמות, שינוי סולם באמצע שיר – מודולציה ומעבר בין מז'ור-מינור.

    למי זה מתאים?
    מי שלא מכיר חלק מהדברים שכתובים למעלה ומסתקרן, מי שרוצה לחדד את ההבנה והידע, מי שרוצה אחת ולתמיד להבין מה זה בדיוק סולם ולזהות משמיעה.

    למי לא מתאים?
    אם כל המושגים שכתובים למעלה מוכרים לכם היטב, ואתם מזהים בקלות סוגי סולמות ומעבר בין סולמות – נשמע שלא נצליח לחדש יותר מידי (ועדיין כמובן מוזמנים להצטרף!).

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מודוסים

הסולמות העתיקים ביותר שעשו קאמבק!

  • פרטים נוספים

    מה יהיה שם?
    מוזיקה קלאסית עתיקה ומוזיקת ג'אז! מה זה מודוסים, פינאליס ודומיננס, היפוך של מודוסים (לדוגמה, היפו דורי), האופי שלהם, שירים שמבוססים על מודוסים. וגם! אילתור ג'אז, איך עושים את זה, על מה חושבים בזמן שמאלתרים, סולמות ומודוסים אופייניים. כמה סולמות לדעתכם יש בקטע ג'אז אחד קצר?

    למי זה מתאים?
    לכולם (מוזיקאים וחסרי בסיס מוזיקלי), לכל מי שסקרן או רוצה להעמיק ולחדד את ההבנה בנושא.

    למי זה לא מתאים?
    מי שלמד מודוסים ממש לעומק – עד כדי שמכיר את כל המושגים שכתובים כאן למעלה, יודע ומבין איך מודוסים באים לידי ביטוי גם במוזיקה קלאסית עתיקה וגם בג'אז.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

קצב

להבין מה אנחנו שומעים, קצב, מקצב, טמפו, משקל, סינקופה, קיק, ברייק ועוד.

  • פרטים נוספים

    🥁הנושא שבאמת חיכיתם לו: קצב! 🥁
    * נזהה 
    מה הקצב של הרבה שירים יפים
    * נעשה סדר – 
    קצב, מקצב, פעמה, ביט, מפעם, טמפו, מעגל קצב, משקל, קיק, ברייק ועוד.
    נבין מה ההבדל בין 3/4 ל-6/8 וזוגות משקלים דומים
    נשחק עם פוליריתמיקה (אחד הדברים הכי מגניבים שיש) וננסה לתופף אותה עם הידיים.

    כדאי לכם להשתתף
     אם בא לכם להבין קצב, להשתפר בקצב, לשלוט בכל המושגים, ולזהות את הקצב של שירים.
    אולי תעדיפו לא להשתתף אם אתם מכירים ממש טוב ויודעים להגדיר את כל המושגים שכתובים כאן (אבל יהיה כיף, ובד"כ כן מגלים דברים חדשים, אז מוזמנים בכל זאת!)

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

קצב מאסטר

המפגש הכי כיף! למחוא כפיים עם שירים מבלבלים.

  • פרטים נוספים

    אמבטיית קצף – סליחה, קצב – לאוזניים, מפגש שמטריף את החושים ועושה סחרחורת!
    חשוב: לא לבוא רעבים! במיוחד לא לאננס ולמנגו. תסמכו עלינו. בואו בשמחה או בקצב 🥁

    מה יהיה שם?
    משקלים פשוטים ומורכבים, משקלים א-סימטריים, חילופי משקלים, להבין את הקצב ולספור לשירים מורכבים.

    למי מתאים?
    מי שרוצה להבין לעומק ולהשתפר בקצב, מי שהיה במפגש קצב בשבוע שעבר או שולט במושגי קצב בסיסיים או לא מפחד ללכת לאיבוד.

    למי זה לא מתאים?
    מי ששולט בכל המושגים שכתבנו כאן, ומצליח לפענח לבד את המשקלים של שירים נורא מבלבלים כמו "בתוך נייר עיתון", "אגדה יפנית", "ארץ שבעת מינים".

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

מוזיקה מהסרטים

כך במאים עושים עלינו מניפולציות בלי שנרגיש!

  • פרטים נוספים

    איך הבמאי עושה עלינו מניפולציה, מה זה מיקי מאוסינג, וכל מה שרציתם לדעת על פסקול לקולנוע!

    מה יהיה שם?
    Wild Sound, Room Tone, Foley, Source, Under Score, Mikey Mousing, "כפתור", Light Motive ועוד.

    למי זה מתאים?
    מי שאוהב סרטים, מי שאוהב מוזיקה, מי שסקרן להציץ מאחורי הקלעים של הפסקול בקולנוע, מי שבא לו שעה קלילה כדי לסגור את היום עם חיוך 🙂

    למי זה לא מתאים?
    מי שמכיר היטב את העולם של מוזיקה לקולנוע (למשל, את כל המושגים שכתבנו למעלה). וגם אז – מוזמנים כי יהיה נחמד!

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

ניתוח פסקול

לעקוב יחד אחרי השימוש במוזיקה במהלך הסרט.

  • פרטים נוספים

    לעקוב יחד אחרי כל צליל שקורה בסרט, להבין איך המלחין שוזר את המוזיקה, איך הבמאי משתמש בה, איך המוטיבים משתנים בהתאם לצורך. פסקול של ג'ון ויליאמס – אולי המלחין המצליח ביותר בהוליווד, לסרט "שכחו אותי בבית" – אחד הסרטים הקומיים הכי מצליחים שהיו. לא לשכוח להביא פופקורן! 🍿

    למי זה מתאים?
    מוזיקאים מנוסים וחסרי כל ידע וניסיון. מי שמסתקרן מהנושא, ורוצה להבין את "מאחורי הקלעים" של מוזיקה לקולנוע.

    למי זה לא מתאים?
    מי שהנושא לא מדבר אליו.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

אלתור וקולות שניים

מה יותר חשוב מטכניקה, סטייל ופוזה? על פיתוח מוטיב, סוגי קולות ועוד.

  • פרטים נוספים


    מה יהיה שם?

    ההבדל בין סוגים שונים של קולות שניים, איך לשיר בקולות ולהמציא קולות, איך אלתור נשמע בסגנונות שונים, איך לאלתר, טיפים חשובים, על מה כדאי לחשוב בזמן שמאלתרים, כמה חשובה טכניקה ועוד.

    למי זה מתאים?

    למי שרוצה להבין אחת ולתמיד איך עובדים התחומים האלה – אלתור וקלות שניים, רוצה ללמוד עליהם, להתנסות בהם, או להשתפר ולהתפתח.

    למי זה לא מתאים?

    מוזיקאים מתקדמים שיודעים קונטרה פונקט ומאלתרים בקלות במגוון סגנונות. גם לכם בטח יהיה נחמד, אבל אולי לא תלמדו הרבה מידע חדש.

     

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

כתיבת שירים

המתכון שלנו לכתיבת שיר – כל חומרי הגלם ואיך לערבב אותם.

  • פרטים נוספים

    מה יהיה שם?
    איזה מילים ירתקו מהרגע הראשון ואיזה לא יתפסו אותנו, איך לעבוד עם מטאפורות ודימויים, כל סוגי החרוזים (פנימיים, חריזה אובססבית, חרוז מושלם ולא מושלם, חריזה לסירוגין ועוד), כמות הברות וטעמים, מבנה, C Part, בריג' ועוד!

    למי זה מתאים?
    למי שאוהב לשמוע או לנגן שירים, ובמיוחד למי שאוהב או רוצה ללמוד לכתוב שירים להלחנה.

    למי זה לא מתאים?
    מי שהיה במספר קורסים בנושא, ומכיר את כל המושגים שכתבנו למעלה. ועדיין מוזמנים להצטרף כדי לחדד ולרענן את הידע! (וגם סתם כי כיף אצלינו 🙂 ).
  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

הלחנת שירים

על חיי הזוגיות ההרפתקניים והסוערים בין הטקסט והלחן.

  • פרטים נוספים

    10 גישות שונות להלחין אותו טקסט, איך להלחין שירי משוררים, "השילוש הקדוש" טקסט-מלודיה-הרמוניה – מה עדיף שיבוא קדום, ועוד טיפים בנושא הלחנת שירים (למוזיקאים וגם למי שלא מנגן)!

    למי זה מתאים?
    למי שמלחין שירים, או רוצה להתחיל להלחין, או פשוט מסתקרן איך עובד הקסם ובא לו לשמוע – גם חובבי מוזיקה ללא שום רקע!

    למי זה לא מתאים?
    מי שכבר היה במספר קורסים של הלחנת שירים – כנראה שלא נצליח לחדש לכם הרבה, ובכל זאת מוזמנים כמובן בשמחה! מי שרוצה סדנה מעשית שבה מלחינים ומקבלים פידבק – זה לא המקום… אנחנו מציגים רעיונות, מי שרוצה מיישם אח"כ בעצמו.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

עיבוד שירים

איך אפשר להפוך את "התקווה" לשיר ילדים ואת "יונתן הקטן" ליצירת פאר.

  • פרטים נוספים

    יש טקסט ולחן, מה עכשיו?! הולכים לעיבוד 🙃
    למי שרוצה כלים מעשיים ושיטה שעובדת – וגם למי שסתם מסתקרן איך עובד עיבוד בדיעבד.

    מה יהיה שם? 10 עיבודים שונים לאותו שיר
    מתכון מסודר וברור לייצור עיבוד חדש, כל הטריקים והטיפים שיהפכו את העיבוד למעניין, מושקע ויפה.

    למי זה מתאים?
    למוזיקאים מנוסים וגם למי שלא ניגן מעולם, לכל מי שמסתקרן ורוצה ללמוד על הנושא, או פשוט אוהב להרחיב ידע כללי.

    למי זה לא מתאים?
    מי שרוצה לתרגל ולקבל פידבק – זה לא המקום. למי שיש המון ניסיון בעיבוד (אבל גם אתם בטח תצליחו למצוא משהו חדש ומעניין, ובכלל, נחמד אצלנו).

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו

הפקת שירים

מאחורי הקלעים של תעשיית המוזיקה, כך מתקנים זיופים!

  • פרטים נוספים

    בכוונה שמרנו לסוף את הנושא שאנחנו יודעים שיטריף אתכם: הפקה והקלטת שירים באולפן! פשוט מטורף איך שהדברים עובדים היום, כל מי שנחשף לתהליך – נשאר בהלם, מפגש מומלץ במיוחד!

    מה יהיה שם?
    מקליטים שיר בשעה אחת: הקלטת תופים, בס, פסנתר, גיטרה, שירה וקולות, הקלטת מידי ואודיו, תיקוני זיופים בצלילים ובקצב, עריכה, אפקטים, מיקס. הכל בתוכנת "קיובייס".

    למי זה מתאים?
    כל מי שאוהב מוזיקה וסקרן להציץ מאחורי הקלעים, באמת שלא נדרש כל ידע מוקדם! וגם למי שרוצה ללמוד להפיק ולהקליט שירים בעצמו.

    למי זה לא מתאים?
    אם אתם מחפשים הדרכה מסודרת ומקיפה על איך לעבוד טכנית עם תוכנת עריכת סאונד – זה לא המקום. ומי ששולט היטב בקיובייס או בתוכנה אחרת – כנראה שלא נחדש הרבה.

  • תגובות שקיבלנו

    כאן יופיעו בהמשך תגובות שקיבלנו